natten då alla studenter inte kan sova

Nu när det börjar på att vankas student här uppe i Norrland så märks det verkligen. Hela samhället är i extas.

I dag så såg jag två människor ute efter klockan 22.00 i stället för att bara se EN person.

Ganska fascinerande.

Men nog pratat om det, jag har två år kvar i skolan så spara er till min student. Då blir det

 party.


 Nu ska jag dela med mig av någonting som slog mig när jag skulle styra upp min present till Maja. När jag hade lagt ner "saken" i kartongen och skulle slå in paketet.
JA PRECIS. SLÅ IN , paketet.

Då slog det mig att, men va? Slå in paketet? .. slagit in paketet?

Vaddå? Jag SLÅR ju inte in paketet. Jag lindar om paketet, jag gör paketet snyggt? Alltså vart grundas "slår in"? För jag slår ju inte bokstavligt in det..





Jag är förvirrad och borde kanske inte haka upp mig på dessa saker men om det är någon som har ett bra svar så snälla, skriv och berätta.


Tack på förhand

puss



ps. Ikväll har jag också spelat brännboll med 5 andra.

Spännande med 3 personer på varje lag.

Pics later! Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAME,DARLING!
DO YOU WANT ME TO REMEMBER YOU?

M TO THE AIL? (publiceras ej)

URL/BLOGG?

KOMMENTERA MERA!

Trackback
RSS 2.0