Veronica maggio -17 år

Det var 17 år
17 år i staden där jag växte upp och så
märker du hur fort det går
och jag var 17 år ville inte va den
som blev kvar
.


Så lyder refrängen i låten.

Om jag ska erkänna så känner jag lite såhär, okej. Hon säger "Märker du hur fort det går". Veronika är född 1981. Det var alltså mer än tio år sedan hon var 17.

Idag fyller jag 17 år. Då känns det som att hennes liv går väldigt snabbt och mitt går väldigt långsamt.

 Men jag är nöjd med mitt liv, blev väckt i dag av några härliga stämmor klockan 06.17  på min lediga dag för att mami och papi skulle till jobbet och de ville hinna säga grattis.

 Jag orkade inte öppna ögonen men mumlade någonting i stil med "tack". Sedan sprang de i väg till bussen.


Nu när klockan är 13.54 så har jag hunnit baka tre plåtar med maränger, skurat nedervåningen, städat på mitt rum och kollat facebook. Tack för alla grattis sms and so on men jag har tyvärr inte pengar att svara!

 I alla fall så ikväll ska jag på "mat -fest" i Vännäs centrum. Känns bra om det är god mat, det är tydligen så att man betalar ett pris och så är det små tält som man kan gå till och äta från. Kan vara allt från thailändskt till svenskt.

Spännande säger jag, kul att det händer någonting. Är det någon fler som ska dit?




Bilder kommer senare,

Puss!


Kommentarer
Postat av: KG

Graaaatz cutiepie!

2009-06-05 @ 21:03:59
URL: http://kontinentalplatta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

NAME,DARLING!
DO YOU WANT ME TO REMEMBER YOU?

M TO THE AIL? (publiceras ej)

URL/BLOGG?

KOMMENTERA MERA!

Trackback
RSS 2.0