Persea americana


Jag vill odla ett avokadoträd som ska ge mig minst 120 frukter per år!
Varför just ett avokadoträd?
Jo, därför att en lite avokado kostar 9,90?! styck! (fast ibland är det rea, typ två för 15 eller två för 12 i bästa fall) ändock är det för dyrt för den konsumtion som jag tänker mig.
Skulle lungt kunna trycka i mig två per dag!

"Avokado blir ett 20 meter högt städsegrönt träd och har 12-25 centimeter långa blad.
Trädet tål inte frost och växer enbart i subtropiska och tropiska klimat.
Numera odlas arten över hela världen på platser med lämpligt klimat.
Ett normalt avokadoträd ger omkring 120 frukter per år.
"

Vad kan vi dra för slutsats av detta?
ett: antingen flyttar jag till ett land där det inte finns frost och ligger vid(i) det subtropiska klimatet.
två: jag skippar hela idén med avokadoträd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAME,DARLING!
DO YOU WANT ME TO REMEMBER YOU?

M TO THE AIL? (publiceras ej)

URL/BLOGG?

KOMMENTERA MERA!

Trackback
RSS 2.0