"i rymden finns inga väggar"

Klockan slår midnatt denna sena lördagskväll.
Världen utanför känns kall, tråkig och trist. Speciellt nu när jag har suttit inne och haft bekvämt framför en livs levande eld som dansar mellan kaminens väggar.
och vad jag har tryckt i mig kladdkaka. jo jävlar.
riktigt mycket, VIT kladdkaka till och med. å gott var det.
med grädde. och hallon.
och kaffe. bryggkaffe! inte varje dag om jag säger så... för tanken var att när jag drack kaffet så kände jag mig nöjd. först och främst nöjd över att jag tänkte på mängden kaffe - jag tog bara halva koppen med brygg för att sen applicera 20% mjölk på det för att få en kopp som är ungefär 70% av koppen. Ungefär så mycket klarar jag av innan jag blir less och lämnar resten. jaaaa... en riktigt barista de!
och på tal om barista så höll jag på att bränna sönder fingrarna idag. mitt framför kön som startade vid rulltrappan.
jag skulle servera te, slog på  koka-vatten-kranen(alltså ingen vanlig kran) och så gjorde jag något himla konstigt.
jag som råkade att ha fingrarna precis där. där det ungefär 95 gradiga vattnet forsade ner.
och det gjorde så äckligthemsktdrygt ont och jag kände att det tårades i ögonen och att jag blev stel i hela kroppen men jag kunde ju inte skrika eller gråta eller vad som helst.
jag såg väl skärrad ut - men låtsades som ingenting, och serverade te:et för att sen säga till min kollega. "kan inte du ta kassan så gör jag mat". Jag tog fram romansalladen och sköljde den i iskallt vatten. och mina fingrar med. som bokstavligen kokade inombords.
för vad hade jag för val? sätta mig och gråta och ringa till mamma?
bu hu hu. nä, det är bara att se glad ut,vara positiv och snäll.
för det är så man ska vara här i livet.
i allt du gör.
när du:
handlar
äter mat
söker jobb
jobbar
sover
myser
kör bil
är ute
date:ar
osv,
för ingen vill väl ha en tråkig, icke spontan, arg och osminkad person?
och jag vet inte heller vad jag ville säga med detta inlägg.
jag ville bara skriva av mig.
och för att sen få fundera om vilka som läste denna inlägg och vad dom tyckte?
att jag skriver i jag-form OCH använder för-många-ord-per-mening-så-att-det-blir-jobbigt-att-läsa.
men detta är taget direkt från min hjärna.
det är såhär jag tänker.
och nu vet ni det.
vem du än är som läser,
ha en bra kväll.
och
en bra söndag.
jag älskar söndagar!

Kommentarer
Postat av: pelle

jJg tycker att det är helt okej att ringa till mamma ibland. Jag tycker också att det är himla trist med all denna yta och bristen på äkthet många gånger. Och jag tycker att det är okej att använda för många ord per mening (OCH att börja en mening med OCH).

Och jag tycker att du är vettig och jag vill ha dig tråkig, icke spontan, arg och osminkad.



HOWL!

2011-09-11 @ 19:08:22
URL: http://delafoliefrancaise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAME,DARLING!
DO YOU WANT ME TO REMEMBER YOU?

M TO THE AIL? (publiceras ej)

URL/BLOGG?

KOMMENTERA MERA!

Trackback
RSS 2.0